poniedziałek, 12 czerwca 2017

Sos pieczarkowy z pulpecikami

Ostatnio przyjaciółka chwaliła się swoim niedzielnym obiadem. Nie wiele myśląc, zapytałam skąd ma przepis na takie pyszności! (Przepisy Joli). Stwierdziłam, że warto spróbować i może ciut go zmodyfikować?
Nigdy nie publikowałam żadnych przepisów, więc darujcie mi drobne błędy i mało szałowe zdjęcia :)








Pulpeciki z indyka w sosie pieczarkowym:

Sos:
  • 500g pieczarek
  • 1 cebula (posiekana w kostkę)
  • sól
  • pieprz
  • 0,5 l bulionu (ja z racji braku, posłużyłam się "Piramidką smaku" z Lidla, zagotowaną z lekko posoloną wodą) 
  • 2 łyżki masła

Pulpeciki:
  • 400 g mięsa mielonego z piersi indyka (następnym razem użyję wieprzowo-wołowego, bardziej mi podchodzi)
  • sól
  • pieprz
  • papryka słodka
  • cebula
  • bułka tarta
  • jajko

Dodatkowo:
  • śmietana 18% 
  • koperek
  • mąka
  • trochę suszonej bazylii
  • czosnek granulowany

Pieczarki umyłam, pokroiłam w plasterki. Na patelni roztopiłam masło, dodając pieczarki, cebulę oraz przyprawy. Podsmażyłam na złoty kolor. W garnku przygotowałam wywar, do którego dodałam podsmażone pieczarki. Całość chwilę zagotowałam, w tym czasie przygotowując mięso.

Do mięsa dodałam wszystkie składki, doprawiłam do smaku. Na miseczkę wysypałam trochę mąki, i zwilżonymi dłońmi zrobiłam małe pulpeciki, obtaczając je w mące. Następnie wrzuciłam je do gotującego się sosu z pieczarek. Całość zostawiłam do zagotowania. Do sosu dodałam śmietanę 18% (ok 250 ml). Doprawiłam bazylią, czosnkiem i dodałam drobno posiekany koperek. Na małym ogniu zostawiłam do zagotowania, czekając aż całość się zredukuje i zgęstnieje.

Podałam z kasza gryczaną prażoną oraz warzywami.
Polecam :) Moja córka zachwycona pulpecikami,.To chyba najlepsza opinia :) sam sos świetnie komponuje się z kaszą, ale podejrzewam, że i z innymi dodatkami będzie wyśmienity.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz